Musik Samhäll

Estet och Samhäll i kombination

För en del elever står valet mellan Estet eller Samhäll. Vi gör valet enklare genom att erbjuda profilen Musik Samhäll. Här får du samma behörighet som på Samhällsvetenskapliga programmet. Kurserna matematik 2-3, naturkunskap 2 och engelska 7 garanteras oavsett hur små grupperna blir. Kombinationen av Estet och Samhäll bygger på att det estetiska programmet inriktning musik väljs, men i åk 2-3 färgas programmet mer åt det teoretiska hållet.

Jag vill gå detta!

Om du är intresserad av denna inriktning hittar du information om hur du ansöker här.

Inriktningens innehåll

Programgemensamt

• Estetisk kommunikation
  • Konstarterna och samhället
  • Ensemble med körsång
  • Instrument eller sång 1
  • Gehörs- och musiklära 1

Musik Samhäll

• Musikproduktion 1
  • Entreprenörskap
  • Matematik 2b
  • Naturkunskap 2 eller Engelska 7
  • Individuellt val – 300p

Efter gymnasiet

För de flesta krävs en eller flera eftergymnasiala utbildningar för att komma in i arbetslivet. Oavsett vad ditt mål är eller vad du drömmer om kommer du att få en god grund för vidare studier under dina tre år på Kungsgymnasiet!

Livet efter gymnasiet

• Högskola eller annan eftergymnasial utbildning
  • Folkhögskola med musik- eller samhällsinriktning
trumset jönköpings musikgymnasium