Samhäll musik

Samhäll och Estet i kombination

För en del elever står valet mellan Samhäll och Estet. Vi gör valet enklare genom att erbjuda profilen Samhäll Musik.
Du läser Samhäll beteendevetenskap, men har möjlighet att välja till musikkurser från vårt estetiska program. Exempel på valbara musikkurser är Instrument- eller sång 1, Ensemblespel eller Musikproduktion 1. Du erbjuds även att medverka vid skolans större konsertproduktioner.

Utökad behörighet
För att utöka din högskolebehörighet erbjuder vi möjligheten att välja till teoretiska kurser som Matematik 3b, Naturkunskap 2 och Engelska 7.

Jag vill gå detta!

Om du är intresserad av denna inriktning hittar du information om hur du ansöker här.

Inriktningens innehåll

Programgemensamt

• Ledarskap och organisation
  • Kommunikation
  • Psykologi 2a
  • Samhällskunskap 2
  • Sociologi
  • Entreprenörskap

Samhäll Musik

Exempel på musikkurser:

• Musikproduktion 1
  • Ensemble
  • Instrument eller sång 1
  • Individuellt val – 200p

Efter gymnasiet

För de flesta krävs en eller flera eftergymnasiala utbildningar för att komma in i arbetslivet. Oavsett vad ditt mål är eller vad du drömmer om kommer du att få en god grund för vidare studier under dina tre år på Kungsgymnasiet!

Livet efter gymnasiet

• Högskola eller annan eftergymnasial utbildning
  • Folkhögskola med musik- eller samhällsinriktning
trumset jönköpings musikgymnasium